French Language Pack
- Edited
miowski Hello !
Navré pour le délai de réponse.
Ma foi oui, ça peut se traduire !
Tu parle de celui-ci, l'aternative à Pusher justement ?
https://discuss.flarum.org/d/23473-websockets-locally-hosted-alternative-for-pusher
Ou bien de l'application qui est incluse dans Flarum Core ? Car elle, elle est traduite dans le package de @Qiaeru https://github.com/qiaeru/lang-french/blob/master/locale/flarum-pusher.yml
Si il s'agit de ce dernier et que la traduction n'apparait pas, éventuellement tu peux désactiver/réactiver tes packages de langue, notamment celui de qiaeru.
Et si je suis complétement à côté de la plaque (je n'ai que peu suivi l'actualité de Flarum ces deux derniers mois), je te laisse éclairer ma lanterne.
Hello everyone! The French language pack 1.8.0 has been released. This version is compatible with Flarum 0.1.0 Beta 14. Enjoy!
Bonjour tout le monde ! La traduction française a été mise à jour en version 1.8.0. Cette version est compatible avec Flarum 0.1.0 Beta 14. Profitez-bien !
Il y a un problème avec la traduction des dates qui ne sont pas la même année. Lorsque j'affiche la liste des discussions ou une discussion avec un post daté de 2019 ou plus ancien, le reste de la page sous le post est blanc à cause d'une erreur javascript:
TypeError: n[r] is undefined
L'erreur peut être reproduite en appelant la méthode humanTime
via la console du navigateur.
En anglais:
flarum.core.compat['utils/humanTime']('2020-01-01T00:00')
// "1 Jan"
flarum.core.compat['utils/humanTime']('2019-12-31T00:00')
// "Dec 31, 2019"
En français:
flarum.core.compat['utils/humanTime']('2020-01-01T00:00')
// "1 janv."
flarum.core.compat['utils/humanTime']('2019-12-31T00:00')
// Uncaught TypeError: n[r] is undefined
Je ne suis pas sûr où se situe vraiment l'erreur, mais ce doit être quelque chose en rapport avec le changement de momentjs à dayjs et les traductions personnalisées en français.
- Edited
clarkwinkelmann Merci ! Désolé de la réponse tardive, je surveille davantage les rapports effectuées sur GitHub qu'ici. L'erreur devrait être corrigée, je mettais à jour la traduction de Moment.js mais celle de Flarum ne suivait pas. J'étais donc compatible avec Moment.js 2.29.1 et Flarum avec Moment.js 2.25.0.
J'ai publié la version 1.8.1 de la traduction française qui devrait régler le problème.
Thank you! Sorry for the late answer, I'm more monitoring reports on GitHub than here. The error should be fixed, I was updating the translation of Moment.js but Flarum's translation didn't follow. So I was compatible with Moment.js 2.29.1 and Flarum with Moment.js 2.25.0.
I released version 1.8.1 of the French translation which should fix the problem.
Bonjour,
j'ai un petit soucie avec l'extension, j'ai l’impression que elle ne fonctionne pas.
Cella m'affiche des core. partout.
C'est ma toutes première expérience avec ce forum.
Cella me parais logique de désactiver le traduction anglaise , pour activer la française.
J'ai procéder a l'installation comme ceci:
- composer require qiaeru/lang-french,
- composer update qiaeru/lang-french,
- php flarum cache:clear
- Edited
TutoRapide c'est normal de voir ces textes si aucune traduction n'est activée.
Si le pack FR est activé et que tu vois ça, tu peux essayer de supprimer le cache avec le bouton en haut à droite de la première page de l'admin, ou avec la commande php flarum cache:clear
.
Pour activer le pack il faut d'abord l'installer avec Composer (ça a l'air fait) et ensuite aller dans l'onglet extensions pour l'activer.
clarkwinkelmann Je confirme que le bug est encore présent.
Merci beaucoup pour vos retours. Je vais tenter de résoudre le problème le plus rapidement possible.
Je viens de déployer la version 1.8.2 de la traduction, qui contient quelques clés de langue manquantes.
Pouvez-vous me faire un retour si cela règle le problème cité plus haut, n'étant actuellement pas en capacité de tester par moi-même ? En vous remerciant !
I just released version 1.8.2 of the language pack, which contains some missing language keys.
Can you give me feedback if this fixes the above issue (I'm not able to test it by myself at the moment)? Thanks!
Qiaeru Still the error with 1.8.2. I answered here: qiaeru/lang-french24.
@clarkwinkelmann By any chance, if you have some free time, I will be happy if you can help me because I don't understand what can cause the mentioned issues.
It's not an issue with missing language keys because I have a script that checks that. I also use the config.js which was the one from the previous version which worked fine.
- Edited
I was thinking there was a similar issue on flarum-de package.
Please look at commits from releases 0.13.0 and 0.13.1.
https://github.com/Kakifrucht/flarum-de/releases
And especially this commit > Kakifrucht/flarum-de262f7ef
I had a similar issue with flarum-de, but with last release, it is fixed.
Thank you so much @HLFH!
I just released version 1.8.3 which should fix the issue. Can you confirm please?
Dear Flarum team, @luceos, @datitisev, @clarkwinkelmann, @tankerkiller125, @askvortsov and others, we, translators, would like to be warned of this kind of breaking change (a migration from Moment.js to Day.js).
We are not developers, and you have to help us as we help your forum software go international. You should promote a i18n/L10N Manager for that, like in other open source softwares. With love.
- Edited
This works amazingly thanks to an amazing @Qiaeru.
Thank you, I appreciate your talent. Yes the PR (flarum/core2219) has been the culprit.
This is clearly something that should have been more communicated in this thread.
Qiaeru The change from Moment.js to Day.js was chosen to create minimal impact overall, but reduce the compiled JS size, and in fact on some language packs there were zero impacts. (For example during our re-write we tested with the published version of italian, with zero changes made, despite a config.js file existing) it's also why we included a BC layer for the moment.
namespace.
Further we always mention any changes we make in our change logs and extension upgrade guides, in this case it was mentioned in https://docs.flarum.org/extend/update-b14.html#moment-dayjs and for a more condensed list https://github.com/flarum/core/blob/master/CHANGELOG.md
While I understand that not all translators are developers we do our best to document all changes we make, and we make clear and consistent links to our changelogs and upgrade guides upon every release. I do agree however that it should have been mentioned in the discuss thread as one of the main changes, and that's something we missed.
I'm sorry for the inconvience this has caused. As Matt mentioned, the tests we tried didn't report issues with moment vs day, so we thought there wasn't an issue. Unfortunately, it looks like we missed this one, which means that next time, we'll be doing more tests to ensure that breaking changes like that don't accidentially slip in. Thank you for your hard work and persistence working on this (and that goes out to all our awesome translators)! We know it's a lot of work, and that work means that Flarum is accessible to so many more communities